יומן מסע – חזרה הביתה
מפגשי כתיבה להורים וילדים המכוונים לפיתוח מיומניות רגשיות וחברתיות
הקורס מיועד להורים ולילדי כיתות ב-ד, ראשית קריאה ומתקדמים.
מטרת הקורס
הורים רבים מבקשים לחזק את ילדיהם מהבחינה הרגשית והחברתית, במיוחד בתחילת שנת הלימודים, עם כניסת הילדים למסגרות.המחקרים בתחום, וגם הנסיון הקליני מראים, שהכנה טובה של ילדים וחיזוק יכולותיהם בתחום הבינאישי מסייעים במניעת פגיעה (פיזית ומילולית). מטרת הקורס היא חווית קירבה משותפת של הורה וילדו, כזו שתאפשר שיח פתוח במגוון נושאים, וכן מתן כלים להעצמה אישית וזהירות מפני סכנות בתחום החברתי.
דרך כתיבת יומן מסע משותף של הזוג הורה-ילד, ובעזרת הליווי המקצועי, נזהה חוזקות אצל ילדינו ונעצים אותן.חווית הכתיבה המשותפת תסייע להורה להגברת המודעות למצבו של הילד (על פי 5 פרמטרי ההתפתחות) וכן תסייע לילד במניעת מצבים חברתיים בעייתיים.

בנוסף, על ידי כתיבה וקריאה משותפת נצליח להביא להתמודדות בריאה יותר עם אתגרים הקשורים לחזרה לבה"ס – תחרותיות, הישגיות, התמודדות עם כשלון או עלבון וכיו"ב. לכל ילד אופי ומבנה אישיות מיוחד, וכתיבת יומן מסע משותף תאפשר לנו להכיר טוב יותר האחד את השניה, וכן תסייע בבחירת אסטרטגיות להתמודדות, ביחד ולחוד. גם בתום הקורס, בזכות הכלים והחוויה, השיח הקרוב עשוי להתמשך לאורך כל השנה.
קרא עוד
קרא פחות
המפגשים
בכל מפגש יתארח סופר רלוונטי לגיל (ראשית קריאה ומתקדמים) שיספר על האופן שבו בחר להתכתב עם עצמו ועם הילד עבורו הוא כותב באמצעות ספריו. בין הסופרים המועמדים להתארח בקורס שלנו - מאירה ברנע גולדברג, ינץ לוי ויהודה אטלס.
מפגש 1
4.9, יום שלישי, 18:00-20:00
✱ ערך פסיכולוגי-חינוכי (בהנחיית שרון מונץ): דרך תרגיל הכרות בקבוצה נלמד דברים חדשים על עצמנו.

✱ נדבר על 5 תחומי ההתפתחות, ונדגים באמצעות כתיבה/קריאה את התקדמותנו במישורים השונים, אל מול עצירה כאשר אנחנו מוטרדים או עוסקים רק בפעילות אחת.

✱ ערך יצירתי באמצעות כתיבה משותפת ועידוד קריאה (שי עמית): תרגיל + מעבר על  טקסט/ים ניתוח וקריאה משותפת + רשימת קריאה

✱ סופר/ת אורח/ת
מפגש 2
11.9, יום שלישי, 18:00-20:00
✱ ערך פסיכולוגי-חינוכי: דרך תרגיל כתיבה נלמד להקשיב טוב יותר לאחר ולעצמנו, ולזהות חוזקות ברוח הפסיכולוגיה החיובית. נמצא כי זיהוי חוזקות והשקעה בהן מגבירים את החוסן הנפשי.

✱ ערך יצירתי באמצעות כתיבה משותפת ועידוד קריאה תרגיל + מעבר על טקסט/ים ניתוח וקריאה משותפת + רשימת קריאה

✱ סופר/ת אורח/ת
מפגש 3
18.9, יום שלישי, 18:00-20:00
✱ ערך פסיכולוגי-חינוכי: התמודדות עם רגשות לא נעימים ומצבי לחץ. נלמד מה קורה לנו, מה צריך מאתנו הזולת וכיצד מקיימים דיאלוג משמעותי, כזה שמביא לתוצאות ושינוי מבורך ביחסים.

✱ ערך יצירתי באמצעות כתיבה משותפת ועידוד קריאה: תרגיל + מעבר על ? טקסט/ים ניתוח וקריאה משותפת.

✱ סופר/ת אורח/ת
המנחים
שי עמית
מחבר רב המכר 'רוקח האצטרובלים' ובעלים של מיזם הכתיבה 'נוצה וקסת'.
שרון צונץ
פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה, מרצה להורים וצוותי חינוך.